انتقاد کرملین از مواضع اروپا در قبال ونزوئلا

کرملین روز دوشنبه با اعلام اینکه حل اختلافات در ونزوئلا، فقط باید به دست مردم این کشور انجام شود، از «مداخله» اروپایی‌ها در ونزوئلا انتقاد کرد.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد تلاش برای مشروعیت دادن به اقدامات برای تصاحب حکومت در ونزوئلا، به منزله مداخله مستقیم در امور کشورهاست.

کرملین در حالی این اظهارات را بیان کرد که ساعتی پیش، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و سوئد در اقدامی مداخله‌جویانه خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، را به عنوان «رئیس جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناختند.

تنش‌ها در ونزوئلا از روز ۲۳ ژانویه، روزی که خوان گوایدو، رهبر مخالفان کاراکس، خود را «رئیس جمهور موقت» خواند، آغاز است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز با به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت اختلافاتی را که از قبل بین واشنگتن و نیکلاس مادورو وجود داشت، تشدید کرده است.

آرژانتین، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پاناما و پاراگوئه نیز گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. در همین حال، روسیه، ترکیه، چین و ایران نیز با نیکلاس مادورو اعلام همبستگی کرده‌اند.