سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی به دین اسلام مشرف شد

«یورام فان‌کلافرن» که پیش از این عضو یک حزب راست‌گرای افراطی هلندی به ریاست «خیرت ویلدرس» بود در گفتگو با رادیو هلند روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد به هنگام نوشتن کتابی درباره اسلام نظرش درباره این دین تغییر کرده است. او گفت: «در طول نوشتن آن کتاب بیشتر و بیشتر با مواردی روبرو شدم که دیدگاه من را نسبت به اسلام تغییر داد».

این سیاستمدار هلندی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ از سوی حزب آزادی (PVV) عضو پارلمان این کشور بود؛ اما در سال ۲۰۱۴ پس از برخی فعالیت‌های نژادپرستی این حزب از آن خارج شد و برای خود حزبی تشکیل داد. این حزب در انتخابات ملی ۲۰۱۷ هلند موفق نشد صندلی‌ کسب کند، به این ترتیب فان کلافرن از دنیای سیاست خارج شد.

او در دوران عضویتش در حزب راست‌گرا منتقد سرسخت اسلام بود. وقتی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از او پرسیده شد که آیا او راجع به اظهارات گذشته خود احساس گناه می‌کند پاسخ داد: «اشتباه می‌کردم. این سیاست حزب راست‌گرا است که هر چیزی که اشتباه هست باید به یک نحوی به اسلام ربط داشته باشد». اما اکنون دیدگاه این سیاستمدار ۳۹ ساله درباره اسلام تغییر کرده است و او در ماه اکتبر سال گذشته میلای به دین اسلام شرف شد.

پیش از این نیز «آرنود فان دورن» یکی دیگر از اعضای حزب آزادی هلند به اسلام روی آورده بود. فان دورن در حساب توئیتری خود به اسلام گرویدن فان‌کلافرن را تبریک گفت و نوشت: «هیچ گاه فکر نمی‌کردم حزب راست‌گرا زمینه‌ای مستعد برای گرویدن افراد به اسلام را فراهم کند».