هشدار ارمنستان به تل‌آویو

وزارت خارجه ارمنستان به تل آویو در زمینه به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی در منطقه هشدار داد.

به نوشته وبگاه آرکا «آنا نقد الیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان سه شنبه در نشست خبری گفت که مسابقه تسلیحاتی همواره در منطقه شدید است.

 وی اظهار داشت: «ما صرفا خواهان تاکید و یادآوری این مسئله  به شرکای بین المللی خود هستیم که مسابقه تسلیحاتی در منطقه ما بسیار خطرناک است.»

 سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان گفت که کشورش همواره در نشست های دوجانبه این مسئله را مطرح کرده و خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که مجوز فروش یک نوع پهپاد  ساخت یکی از شرکت‌های خود را به باکو صادر کرده است. این شرکت  (آروناتیکس دیفنس سیستم) مظنون به آزمایش یکی از پهپادهای فروخته شده خود در جریان  نبرد  آذربایجان با ارمنستان در ناگورنو –قره باغ است.

شرکت صهیونیستی «البیت» نیز چندی قبل  جدیدترین پهپاد خود که قادر به انجام عملیات برد بلند «کامی‌کازه» (انتحاری) است را به جمهوری آذربایجان فروخت. این پهپاد انتحاری «اسکای استرایکر» نام دارد و از سوی شرکت سازنده مهاجم بی‌صدا، نامرئی و غافلگیر کننده توصیف شده است. این پهپاد می‌تواند کلاهکی با وزن بیش از 10 کیلوگرم را حمل کرده و تا 2 ساعت پرواز مداوم داشته باشد. حداکثر سرعت این پهپاد  185 کیلومتر در ساعت است.

 جمهوری آذربایجان که تامین کننده اصلی نفت خام به رژیم اسرائیل است در سال‌های اخیر به مشتری اصلی جنگ افزارهای ساخت این رژیم مبدل شده است.