به گزارش افکار نیوز به نقل از عصر هامون،این اتهامات در حالی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به ایران وارد شده که سخنگوی وزارت امورخارجه به شدت این موضوع را تکذیب کرده و در مقابل به شدت واکنش نشان داده است.

در این میان آنچه که از شواهد و قرائن برمی آید، این اتهام از جنس همان اتهاماتی است که چندی پیش آمریکا در مورد ترور سفیر عربستان در این کشوربه ایران وارد کرد، چرا که این اتهام هم دقیقا مانند اتهام قبلی بر پایه یک سناریو سازی سیاسی و بدون هیچ پشتوانه مستدلی به ایران زده شده است.

از سوی دیگر تا همین لحظه هنوز مقامات رژیم صهیونیستی مدرک قابل توجهی را در این زمینه ارائه نکرده اند و تنها موضوعی که وجود دارد یک موج خبری می باشد که توسط آنها در این باره علیه ایران به راه انداخته شده و براساس آنچه که از خبر رسانی همین رسانه ها در همین زمینه آشکار است این موج بسیار غیر حرفه ای و تنها براساس خیالات مقامات این رژیم سازماندهی شده است.

خیالاتی که گمان می کند با چنین خبرپراکنی ها و ادعاهای بدون دلیل و سندی می تواند ایران را در چشم مخاطبان جهانی خود منفور کند و به نوعی حامی تروریست نشان دهد. جالب اینجاست که دراین باره بلافاصله پس از انتشار این خبر تمام خبرگزاریها و سایتهایی که به نوعی به غرب وابسته هستند، این خبر را در صدر اخبار خود قرار داده و دائما از واژه تروریسم درمورد ایران استفاده کردند تا در نهایت پیامی که رژیم صهیونیستی مد نظر دارد به جهانیان انتقال پیدا گردد.

همچنین در این میان موضوعی که باید به آن توجه کرد رفتار رژیم صهیونیستی و ارتباط آشکار آن با جدیدترین اتهامی است که که در مورد بمب گذاریها به ایران وارد آورده، چرا که در چند هفته اخیر شاهده این موضوع بودیم که مقامات این رژیم که خود را از جنگ در مقابل ایران ناتوان می دیدند خیلی سریع تر از آنچه که همگان گمان می بردند از مواضع خود عقب نشینی کرده و اعلام داشته اند که هرگز قصد جنگ با ایران را ندارند.

به نظر می رسد که نکته ای که از ارتباط این اتهام وعدم جنگ در مقابل ایران بیرون می آید همان سناریو قدیمی اسرائیل یعنی جنگ روانی است. چرا که این مسئله همیشه به اثبات رسیده که رژیم صهیونیستی وقتی در مرحله عمل و عرصه نظامی به شدت ناتوان می شود روی به جنگ روانی می آورد ودراین جنگ روانی رسانه های غربی کمک شایانی به او می کنند.

در این بین جنگ روانی این بار رژیم صهیونیستی در راستای سیاه نمایی شدید علیه چهره بین المللی ایران است و این رژیم تلاش دارد تا با سیاه نشان دادن چهره ایران در دنیا به نوعی ایران را کشوری نشان دهد که عامل ترورهای جهانی محسوب می شود.

این مسئله در حالی از سوی این رژیم پیگیری می شود که تاکنون جنگ روانی غرب علیه ایران شکستهای کاملا آشکاری خورده و جز تحمیل بار مالی چیز دیگری برای این دولت ها به جای نگذاشته است.

در همین راستا تکذیب سریع الوقت سخنگوی وزارت امور خارجه نشان از هوشیاری مقامات ایرانی دارد به گونه ای که رامین مهمانپرست بلافاصله پس از این اتهام، گفت: ادعاهای رژیم صهیونیستی در ارتباط با انفجار اخیر بانکوک، در ادامه اتهامات واهی دولت آمریکا مبنی بر ترور سفیر عربستان در واشنگتن بوده و همزمانی ادعاهای بی‌اساس این رژیم در مورد دست داشتن کشورمان در انفجار‌های گرجستان و هند با حوادثامروز بانکوک، حاکی از توطئه این رژیم با سناریو سازی و فضاسازی‌های مشکوک است.

مهمانپرست در خاتمه ضمن محکومیت شدید هرگونه فعالیت تروریستی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مسبب اینگونه اقدامات تروریستی را عاملین رژیم صهیونیستی با اهداف پنهان و جنایتکارانه دانسته و آمادگی کامل، همه جانبه و سریع خود را برای کمک و همکاری با دولت تایلند جهت روشن شدن ابعاد این حوادثاعلام می‌دارد.

به هر صورت به نظر می رسد که تلاشهای گسترده این رژیم در حال حاضر به سمت ایجاد اخلال در رابطه ایران با دیگر کشورهای دوست رفته وگویا آنها تلاش دارند تا ایران را در انزوا فرو ببرند وبه این به دلیل هراس این رژیم از دیپلماسی فعال دولت جمهوری اسلامی ایران است.