افکار نیوز:"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: از تمام روشهای دیپلماتیک موجود استفاده خواهیم کرد تا روسیه و چین را قانع کنیم رفتار و موضع خود را در قبال سوریه تغییر دهند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، در حالیکه غرب آماده می‌شود تا دولت سوریه را تضعیف کند، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست " گروه ۲۰ " در مکزیک تصریح کرد که پیام روشنی برای روسیه و چین دارد و به دنبال جلب حمایت آنها علیه سوریه است.

وی تصریح کرد: آنها(چین و روسیه) تصمیم اشتباهی در حمایت کردن از " بشار اسد " رئیس‌جمهوری سوریه اتخاذ کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این اظهارات توسط وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰ کشور صنعتی و از اقتصادهای بزرگ جهان در مکزیک مطرح شد.

بر اساس این گزارش، روسیه و چین ماه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات سوریه از حق خود برای وتو کردن قطعنامه ضدسوری استفاده کردند و مانع از تصویب این قطعنامه شدند که همین امر نیز خشم آمریکا و متحدان این کشور را به شدت بر انگیخت.

کلینتون همچنین گفت که نشست " دوستان سوریه " که قرار است با سازماندهی اتحادیه عرب در ۲۴ فوریه(۵ اسفندماه) در تونس برگزار ‌می‌شود در نظر دارد جنبشی بین‌المللی علیه بشار اسد به وجود آورد و از این طریق دولت اسد را تضعیف کند.

برگزاری این کنفرانس با حمایت آمریکا که به گفته یک مقام مسئول در دفتر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا(در گفت‌وگو با عربی‌پرس)، نماینده ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس در تونس حاضر خواهد شد، پس از آن صورت می‌گیرد که طرح‌های اعراب و آمریکا و غرب در شورای امنیت علیه سوریه با مخالفت روسیه و چین و کشورهایی دیگر مانند هند و آفریقای جنوبی شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای غربی و عرب که به دنبال سقوط اسد هستند در حال آمادهسازی یک ژست آشکار برای حمایت از مخالفان اسد هستند.