کدام سیاستمدار برای شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شانس زیادی دارد؟

در این گزارش به قلم «برد بنن»، کارشناس مسائل سیاسی، آمده است «هولیان کاسترو»، وزیر مسکن دولت باراک اوباما و شهردار سابق سن آنتونیو، قهرمان داستان کلاسیک مهاجرت است. مادربزرگ وی از مکزیک به آمریکا مهاجرت کرد و شغل‌هایی از قبیل خدمتکار، آشپز و پرستار بچه داشت. هولیان سال ۱۹۷۴ در سن آنتونیو به دنیا آمد. او از دانشگاه استفورد مدرک کارشناسی دریافت کرد. هولیان همچنین مدرک خود را در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.

این سیاستمدار دموکرات سال ۲۰۰۹ میلادی، در سن ۳۵ سالگی، به عنوان شهردار سن آنتونیو انتخاب شد و به مدت ۵ سال –تا زمان تصدی سمت وزیر امور مسکن و توسعه شهری دولت اوباما– عهده دار این پست بود.

مادر هولیان نیز از سیاستمداران سن آنتونیو و بنیانگذار یکی از احزاب این شهر است. برادر دوقلوی هولیان نیز عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابیه سن آنتونیو است.

در ادامه این گزارش آمده است هولیان کاسترو در سن ۴۴ سالگی یکی از نامزد‌های معتبر و جدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می‌آید. نگارنده مطلب همچنین می‌افزاید هولیان مورد حمایت لاتین تبار‌های آمریکا و دموکرات‌های نسل هزاره است. هولیان کاسترو می‌تواند رقیبی برای برنی سندرز و جو بایدن (که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است) باشد.

در ادامه این گزارش آمده است بافت جمعیتی آمریکا در حال تغییر است و غیرسفیدپوستان و نسل هزاره جای سفیدپوستان و آمریکایی‌های انگلیسی تبار را به عنوان جمعیت غالب این کشور می‌گیرند. به همین دلیل کاسترو از شانس زیادی برای شکست ترامپ برخوردار است. زیرا شمار رأی دهندگان لاتین تبار در جنوب غربی آمریکا با سرعت زیادی در حال افزایش است. اظهارات و اقدامات نژادپرستانه ترامپ باعث شده است تا گمانه زنی‌ها درباره پیروزی یک نامزد دموکرات در ایالت‌های کلیدی تگزاس و آریزونا تقویت شود.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید رأی‌دهندگان لاتین‌تبار یکی از دلایل اصلی پیروزی دموکرات‌ها در تگزاس و آریزونا در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره  بودند. از سوی دیگر نظرسنجی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهد ۲۷ درصد لاتین تبار‌هایی که در انتخابات سال ۲۰۱۸ کنگره شرکت کردند، رأی اولی بودند.

این گزارش سپس می‌افزاید حضور یک سیاستمدار لاتین تبار در میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی باعث خواهد شد تا لاتین تبار‌های بیشتری (نسبت به انتخابات کنگره) در این دو ایالت به ویژه ایالت تگزاس پای صندوق‌های رأی بروند؛ بنابراین چشم انداز شکست ترامپ در انتخابات سال آینده چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.