آمریکا خواستار عذرخواهی رژیم صهیونیستی از لهستان شد

ژورژت موسباچر، سفیر آمریکا در لهستان اعلام کرد یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی باید به دلیل اظهاراتش علیه لهستان از این کشور عذرخواهی کند.

سفیر آمریکا در لهستان گفت: فکر می‌کنم دو متحد مانند اسرائیل و لهستان، و البته آن‌ها متحدان قوی آمریکا هستند، نباید از چنین الفاظی استفاده کنند.

پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات نژادپرستانه‌ای علیه لهستان عنوان کرد، این کشور از حضور در نشست چهارجانبه ویشگراد در سرزمین‌های اشغالی امتناع کرد. بنا به گزارش هآرتص نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که لهستان در جریان جنگ جهانی دوم با نازی‌ها همکاری کرده است. سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اظهارات نتانیاهو را در خصوص همکاری لهستان با نازی ها تکرار کرد.

در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره همکاری لهستان با نازی‌ها، ماتئوش موراویه تسکی، نخست وزیر این کشور سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را برای حضور در نشست ویشگراد لغو کرد. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد روزنامه جروزالم پست این موضوع را به اشتباه از نخست وزیر نقل کرده است. به دنبال آن جروزالم پست نسخه اصلاحی این گزارش را منتشر کرد.

در پی تشدید تنش‌ها در روابط لهستان و رژیم صهیونیستی و لغو سفر وزیر خارجه لهستان به اراضی اشغالی فلسطین، آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک  روز دوشنبه از لغو نشست ویشگراد خبر داد.