به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از السومریه نوشت: یک منبع در پلیس استان کربلا شب گذشته از سوء قصد به جان یکی از نمایندگان آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق خبر داد.

به گفته این منبع، تروریستها، یک بمب دست ساز را به سوی خودروی حامل حامد الکرعاوی نماینده آیت الله سیستانی در مسیر رفتن وی از منزل به مسجدی در منطقه الحی العسکری پرتاب کردند که این انفجار آسیبی به وی نرساند.

این منبع افزود یک واحد از نیروهای امنیتی، با محاصره مکانی که این حادثه در آن رخ داد، تحقیقات برای شناسایی عاملان این حمله را آغاز کرد.

روزهای گذشته شاهد چندین سوء قصد به نمایندگان آیت الله سیستانی بوده است به طوری که یکی از آنها از حمله تروریستی در استان ذی قار در ۱۸ فوریه جان سالم به در برد، تروریستها قصد داشتند با پرتاب بمب دست ساز، نماینده مرجع عالی دینی عراق را ترور کنند، همچنین تروریستهای تکفیری با پرتاب بمبهای دست ساز به منزل شیخ باسم الوائلی از نمایندگان آیت الله سیستانی در مرکز الدیوانیه قصد داشتند وی را به شهادت برسانند که در این کار ناکام ماندند.

دفتر مرجعیت عالی دینی عراق در ۱۹ فوریه، تلاشهای تروریستهای تکفیری برای به شهادت رساندن برخی از نمایندگان مرجعیت در استانهای ذی قار و الدیوانیه را محکوم کرده بود.
خبر دیگر اینکه، یک سرکرده گروه تروریستی وابسته به القاعده موسوم به انصارالسنه به هنگام تلاش برای ورود به سوریه از طریق استان الانبار دستگیر شد، وی قصد داشت با ورود به سوریه به گروههای مسلح ضد سوری بپیوندد.

همچنین چهار فرد تحت پیگرد به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی در عملیاتی امنیتی در شمال تکریت دستگیر شدند.