فروشگاه‌های خرده فروشی در آمریکا به مشکل خوردند

شبکه راشاتودی اعلام کرد همزمان با پایان فوریه چهار برند معروف خرده فروشی در آمریکا اعلام کردند که بیش از چهار هزار فروشگاه خود را در سراسر این کشور تعطیل می‌کنند. این فروشگاه‌های خرده‌فروشی در حالی تعطیل می‌شوند که همه مقام‌های دولت به دفعات در ماه‌های اخیر ادعا کرده اند که اقتصاد آمریکا به بهترین شکل به رشد خود ادامه می‌دهد و همه کسب و کار‌ها در در وضعی عالی قرار دارند.

حتی برخی از مقام‌های دولت آمریکا گفته اند رشد اقتصادی کنونی این کشور به معنای بازگشت کاپیتالیسم است. اخیرا هم روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت اقتصاد ترامپ به رشد خود ادامه می‌دهد و از همه پیش بینی‌ها فراتر رفته است.

مجری شبکه راشاتودی به لحنی طنزآمیز گفت: البته این گزارش‌ها و ادعا‌ها می‌تواند درست باشد زیرا ما در واقعیت با دو آمریکا مواجه هستیم یک آمریکایی ثروتمند که سرزمین فرصت‌های بسیار درخشان است و آمریکای دیگر که اکثر شهروندان آمریکایی در آن زندگی می‌کنند و در آن تورم شدید و روزافزون را تجربه می‌کنند و هزینه‌های سرسام آور بخش آموزش و بهداشت و سلامت هر شهروندی را تا پایان عمر به یک بدهکار تبدیل می‌کند. در این آمریکا است که خرده فروشان بزرگ اعلام می‌کنند قصد دارند چهار هزار و ۶۵ فروشگاه خود را تعطیل کنند.