ماکرون خواستار اصلاح سیستم شینگن و دفاع از اروپا شد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در یادداشتی که در برخی از روزنامه‌های برجسته اروپا از جمله دی‌ولت و گاردین منتشر شده است، اعلام کرد: باید همکاری‌های امنیتی میان اعضای اتحادیه اروپا افزایش یابد.

وی در ادامه اظهاراتش بر سیاست مشترک پناهندگی برای مقابله با بحران مهاجرت تاکید کرد.

ماکرون افزود: یک آژانس خبری اروپایی باید برای دفاع از دموکراسی‌ها و مقابله با خرابکاری‌ها و حملات سایبری ایجاد شود. باید تأمین مالی احزاب سیاسی اروپا از خارج  متوقف شود و باید از سخنرانی‌ها و اظهارات ترویج کننده خشونت و نفرت پراکنی در اینترنت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بریگزیت سمبل بحران اروپاست و نشان می‌دهد که این قاره نتوانسته است از مردمش در برابر تهدیدهای امروز حفاظت کند.

رییس جمهور فرانسه بارها اعلام کرده است که در نظر دارد ائتلاف مرکزی و اروپایی برای مقابله با جنبش‌های ناسیونالیست و پوپولیستی ایجاد کند.

ماکرون اضافه کرد: همه کسانی که به سیستم شینگن وابسته هستند، باید کنترل‌های سخت گیرانه‌تری را در مرزها قبول کنند و یک سیاست پناهندگی مشترک اتخاذ شود.

ماکرون پیشنهاد داد: در همین راستا تشکیل نیروی مشترک مرزی می‌تواند اقدامی مناسب باشد.

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از این یادداشت اعلام کرد: اروپا باید به دنبال منافع تجاری خودش باشد. همان گونه که رقبای آمریکایی و چینی ما این کار را انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات برای یک معاهده درباره امنیت و دفاع از خود باید شروع شود و یک شورای امنیت اروپایی ایجاد شود تا ابتکار عمل‌های جمعی در آن صورت گیرد.