حذف کمک‌های مالی آمریکا تاثیری در امدادرسانی آنروا نداشته است

ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین گفت تصمیم آمریکا درباره حذف کمک‌های مالی سالانه به آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) مانع از فعالیت این نهاد نشده و تاثیری در امدادرسانی آن نداشته است.

مالکی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی از همکاری کشور‌ها برای تامین مالی آژانس امدادرسانی آنروا تشکر کرد و گفت: از مشارکت کشور‌ها برای کمک به آنروا که بدون نقش هدایت گر ترکیه غیرممکن بود، تشکر می‌کنم.

وی با انتقاد از گزارش‌هایی که خبر از عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی می‌دهد گفت: اصل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ است. وظیفه ما دفاع از ارزش‌های اسلام در قدس و به نام امت مسلمان و عرب است. ما تحت هیچ فشاری تعظیم نخواهیم کرد. تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش‌های زیادی را برای مجازات جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه بشریت در غزه انجام داده است.

سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کمک مالی سالانه واشنگتن به آنروا را متوقف کرد. آمریکا پیشتر بزرگترین تامین کننده مالی این آژانس بود و قبل از این، هر سال ۳۵۰ میلیون دلار که تقریبا یک چهارم بودجه کامل این نهاد است را تامین می‌کرد.

به گفته مقامات آنروا، نزدیک به یک سوم پناهندگان ثبت شده فلسطینی که بیش از ۱.۵ میلیون نفر هستند، در ۵۸ اردوگاه پناهندگان فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، نوار غزه و کرانه غربی، از جمله قدس شرقی زندگی می‌کنند.