ایران و یمن هدف مشترکی در مقابله با آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی دارند

محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد ملت‌های ایران و یمن هدف مشترکی در مقابله با آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های وابسته به آن‌ها در منطقه دارند.

محمدعلی الحوثی در مصاحبه با این شبکه، در پاسخ به سوالی درباره امکان عقب‌نشینی از الحدیده گفت: ما موافق توافقنامه به دست آمده در استکهلم برای تغییر آرایش استقرار نیرو‌ها بر اساس سازوکاری هستیم که در استکهلم مطرح شد. اما عقب‌نشینی از الحدیده به معنایی که کشور‌های متجاوز تبلیغ می‌کنند، غیرممکن است.

الحوثی افزود: ما پیش از توافقنامه استکهلم، طرحی را ارائه و اعلام کردیم شلیک موشک‌ها و پرواز پهپاد‌ها را برای حمله به عربستان و امارات متوقف می‌کنیم. اگر تجاوزگری ادامه پیدا کند و گامی در مسیر صلح برندارند، ما ممکن است در این طرح بازنگری کنیم و شرایط تغییر کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط با ایران خاطر نشان کرد: روابطی که می‌توانیم درباره آن سخن بگوییم، آن است که ما و آن‌ها در مسئله فلسطین، دفاع از فلسطین، مقابله با آمریکا و اسرائیل، مقابله با نظام‌هایی که عامل تروریسم علیه کشور ما هستند، در مقابله با داعش و مقابله با دیگر گروه‌های تندرویی که می‌خواهند ملت یمن یا دیگر ملت‌ها را قتل عام کنند، توافق نظر داریم. آن‌ها در مناطق خودشان با آن‌ها مقابله می‌کنند و ما هم در مناطق خود با آن‌ها می‌جنگیم.

محمد علی الحوثی گفت: از نظر ما، همچنان شانس صلح زیاد است با وجود آنکه با این تروریسم گسترده روبه‌رو هستیم.