فشار آمریکا به شیوخ غرب عراق برای جاسوسی از الحشد الشعبی

یک مسئول بلندپایه در استان الانبار در غرب عراق روز پنجشنبه خبر داد، نیروهای آمریکایی دوباره کار خود را درباره «مخبر سری» آغاز کرده‌اند که با جاسوسی برای آنها در ارتباط است.

وبگاه خبری المعلومه به نقل از این مسئول که هویت وی را فاش نکرد، توضیح داد: نظامیان آمریکایی حاضر در الانبار قضیه مخبر سری را  از سر گرفته‌اند تا اطلاعاتی درباره برخی فرماندهان الحشد الشعبی در الانبار و مکان حضورشان جمع آوری کنند.

این منبع گفت: نیروهای آمریکایی برخی شیوخ عشایر را که در صفوف داعش بودند، مخیر کرده‌اند که یا خود را تحویل طرف‌های امنیتی بدهند یا  به عنوان مخبر سری برای آمریکایی‌ها کار کنند.

این مسئله تنها اقدام آمریکا علیه الحشد الشعبی در غرب عراق و نزدیک مرز با سوریه نیست. پیشتر نیز «رعد الکعبی» از کارشناسان امنیتی عراق از تلاش آمریکا و برخی از سران عشائر و رهبران سیاسی سنی برای خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از مناطق غربی این کشور خبر داده بود.

قبل از این نیز، پیش از این نیز، «علی الحسینی»، سخنگو و فرمانده محور شمال الحشد الشعبی خبر داده بود که برخی از چهره‌های سیاسی عراق به طرق گوناگون درصدد هستند که الحشد الشعبی را از استان‌های شمالی و غربی این کشور اخراج کنند