آرزوی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی

اظهارات جدید نتانیاهو که با هدف جلب حمایت افکار عمومی و پیروزی در انتخابات مطرح شده است احتمالا با خشم و نفرت عمومی فلسطینی ها و جهان عرب روبرو خواهد شد.

انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی قرار است 9 آوریل یعنی دو روز دیگر برگزار شود.

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در پاسخ به این سئوال که "چرا حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر شهرک های اسرائیلی واقع در کرانه باختری رود اردن گسترش نداده اید، همان طور که اسرائیل این اقدام را بدون کسب حمایت و موافقت بین المللی در شرق بیت المقدس و بلندی های جولان انجام داده است"، گفت: چه کسی می گوید ما این کار را انجام نخواهیم داد؟ ما در مسیر انجام آن قرار داریم و در حال مذاکره درباره این مساله هستیم.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه افزود: شما این سئوال را مطرح می کنید که آیا ما در حال حرکت به سوی مرحله بعدی هستیم و پاسخ من مثبت است. ما به سوی مرحله بعدی حرکت خواهیم کرد. می خواهم حاکمیت اسرائیل را گسترش دهم .

نتانیاهو که سال های زیادی در عرصه سیاست رژیم صهیونیستی فعالیت کرده است برای ادامه حیات سیاسی خود یک رقیب جدی یعنی "بنی گانتز" ژنرال سابق را در پیش رو دارد.

نتانیاهو گفته است که گانتز امنیت اسرائیل را به خطر خواهد انداخت آن هم به خاطر دادن امتیازات ارضی به فلسطینی ها.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی وارد کارزار انتخاباتی شده است که با اتهامات گسترده فساد مالی روبرو است. به نظر می رسد اظهارات نتانیاهو درباره الحاق شهرک های صهیونیستی کرانه باختری بیشتر با هدف جلب حمایت رای دهندگان تندرو و افراطی باشد که مخالف واگذاری زمین ها به فلسطینی ها هستند.

اظهارات نتانیاهو با واکنش سریع صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی روبرو شده است.

وی در اظهاراتی گفت: اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین المللی ادامه می دهد، آن هم در شرایطی که جامعه بین المللی به اسرائیل نوعی مصونیت را پاداش داده است به خصوص با حمایت های دولت ترامپ.

پس از گذشت دهه ها بیش از 400 هزار صهیونیست هم اکنون در کرانه باختری زندگی می کنند. حدود 212 هزار اسرائیلی نیز در شهرک های صهیونیستی شرق بیت المقدس اسکان یافته‌اند.

فلسطینی ها و بسیاری از کشورهای جهان ساخت و ساز این شهرک ها را بر اساس کنوانسیون های ژنو غیرقانونی ارزیابی می کنند.