دستمزد ۶۰۰ هزار پوندی یک مدیر در یک سال

اتحادیه مالیات‌دهندگان انگلیس که مسئول شفاف‌سازی درآمد مقامات انگلیسیاست امروز (سه‌شنبه) گزارشی با عنوان «فهرست ثروتمندان شوراها» منتشر کرده است که در آن اسامی ۲۸ نماینده، مدیر و مقام در شهرداری‌ها، شوراهای شهر‌ و پارلمان انگلیس که علی‌رغم دریافت دستمزد و پاداش بالا از پرداخت مالیات فرار کرده‌اند، ذکر شده است.

بر اساس آنچه در این فهرست آمده است: «راجر پارکین» مدیر موقت شورای شهر «اسلو برو» واقع در جنوب شرقی انگلیس که عنوان مفسد‌ترین فرد در این فهرست را کسب کرده، بیشترین درآمد را داشته است. حقوق او در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۵۹۵ هزار و ۷۷ پوند بوده است که ۱۱۲ هزار و ۹۵۹ پوند دستمزد او، ۳۳۹ هزار و ۹۰۳ پوند پاداش و ۱۴۰ هزار پوند مبلغ جبران خسارت پس از ترک سمتش را تشکیل می‌داد.

پارکین در حالی چنین دستمزدی داشته است که حوزه او همواره با کمبود بودجه مواجه بوده و بار‌ها برای افزایش بودجه به دولت درخواست داده بود.

اتحادیه مالیات‌دهندگان در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: حدود ۲۵۰۰ کارمند شورا‌ها و شهرداری‌های انگلیس بسته‌های پرداختی [شامل حقوق و پاداش] بیش از ۱۰۰ هزار پوند دریافت کرده‌اند. همچنین ۶۰۸ نفر بیش از ۱۵۰ هزار پوند در سال دریافت کرده‌اند که تقریبا دستمزدشان بیش از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس است.

این در حالی است که ارقام به دست آمده از صورتحساب‌های کارگران عمومی شامل حقوق، حقوق بازنشستگی، پاداش و بسته‌های حمایتی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مجموع از ۱۰ هزار پوند فراتر نمی‌رود.