محبوبیت ترامپ افزایش یافت

براساس یک نظرسنجی جدید صورت گرفته از سوی مؤسسه "راسموسن" دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محبوبیت ۵۳ درصدی به دست آورده و این بالاترین میزان محبوبیتی بوده که او از تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ حدود یک ماه بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش تاکنون تجربه کرده است.

در این نظرسنجی که نتایجش روز سه‌شنبه انتشار یافت همچنین ۴۵ درصد شرکت کنندگان گفتند که عملکرد دونالد ترامپ را تأیید نمی‌کنند که نسبت به یک روز قبل از آن دو درصد کاهش یافته است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر از این اتفاق تحسین کرده و گفت، "به سختی" برای مردم آمریکا تلاش می‌کند.

ترامپ چند روز بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش بالاترین میزان محبوبیت معادل ۵۹ درصد را تجربه کرده بود.

او اغلب برای به رخ کشیدن نتایج مثبت مربوط به خود در نظرسنجی‌ها به نظرسنجی‌های شرکت راسموسن اشاره می‌کند.

این شرکت اکنون تنها مجری یک نظرسنجی روزانه مربوط به محبوبیت رئیس جمهور آمریکا است.

یکی از دلایل این افزایش محبوبیت ترامپ می‌تواند پایان تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه فدرال تحقیقات در مورد ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه است.

براساس خلاصه‌ای که ویلیام بار دادستان کل آمریکا از گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای مولر درباره تحقیقاتش منتشر کرده مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ یافت نشده است.

ترامپ می‌گوید، یافته‌های این گزارش او را از اتهاماتش تبرئه ساخته است اما کنگره آمریکا آن را قبول نداشته و خواهان مشاهده نسخه کامل این گزارش شده است.

همچنین یکی دیگر از فاکتورهایی که احتمالاً در این افزایش محبوبیت ترامپ تأثیرگذار بوده انتشار آمارهایی در خصوص افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری در آمریکا است.

این نظرسنجی شرکت راسموسن با حاشیه خطای ۲.۵ درصدی انجام شده است.