وضعیت داعشی‌های خونخوار در عراق و سوریه

مایکل مولروی، معاون وزارت دفاع آمریکا در امور خاورمیانه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد گروه تروریستی داعش شکست خورده است؛ اما خود داعش نه. حدود ۱۰۰۰۰ عنصر گروه تروریستی داعش و حامیان این گروه همچنان در سوریه و عراق باقی مانده اند و این افراد بسیار هم بی رحم هستند. این چیزی است که ما انتظار داریم در سال‌های آینده با آن مواجه شویم.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود چهار ماه پیش اعلام کرد گروه تروریستی داعش شکست خورده است.

وی همچنین این اظهارات را دقیقا در روزی مطرح کرد که یک ویدئوی جدید از ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش پس از حدود ۵ سال منتشر شد. بغدادی در این ویدئو مدعی شد: جنگ امروز ما در برابر دشمنان، یک جنگ فرسایشی است.

وی همچنین ضمن تقدیر از حملات اخیر سریلانکا مدعی شد که این حملات انتقامی علیه شکست گروه تروریستی داعش در باغوز سوریه بوده است.

شایان ذکر است، یکشنبه هفته گذشته در جریان مراسم عید پاک ۸ انفجار در هتل‌ها و کلیسا‌های سریلانکا رخ داد. در جریان این حملات ۲۹۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شدند. یک گروه ناشناخته به نام جماعت «توحید ملی» وابسته به داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.