ترامپ دانشمندی ژرف‌اندیش است!

برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا به تمسخر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را دانشمندی ژرف اندیش توصیف کرد.

او به این علت ترامپ را مورد تمسخر قرار داد که رئیس جمهور آمریکا زمانی گفته بود صدای ناشی از توربین‌های بادی موجب بیماری سرطان می‌شود!

سندرز که از نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است گفت: همانطور که همه شما می‌دانید ترامپ و من در موضوعاتی اختلاف نظر داریم. اما شاید مهمترین اختلاف ما در این است که ترامپ بر شوخی بودن تغییرات آب و هوایی همچنان اصرار دارد.

سناتور ایالت ورمونت پیش از اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص اثرات سرطان‌زای توربین‌های بادی گفت: ترامپ بیش از حد کار می‌کند تا مطمئن شود ما کربن بیشتری را منتشر می‌کنیم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ سپس به تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: او یک دانشمند ژرف اندیش است، کسی که سال‌ها در این باره تحقیق کرده و به این نتیجه منحصربفرد رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه آوریل در مراسم ضیافت شام کمیته ملی جمهوری خواهان مدعی شد که صدای ناشی از توربین‌های بادی موجب بیماری سرطان می‌شود. رئیس جمهور آمریکا گفت «گر یک توربین بادی در نزدیکی خانه شما قرار دارد، تبریک می‌گویم ارزش خانه شما ۷۵ درصد کاهش یافت؛ می‌گویند این سرو صدا‌ها باعث سرطان می‌شود». این در حالی است که هیچ شواهدی در حمایت از ادعای ترامپ در خصوص سرطان زا بودن صدای ناشی از توربین‌های بادی وجود ندارد.

دو سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا از ترامپ برای بیان این اظهارات انتقاد کرده بودند. چاک گریسلی، سناتور جمهوری خواه اظهارات او درباره صدای توربین‌های بادی را ابلهانه نامید. سناتور جونی ارنست نیز در واکنش به ادعای ترامپ گفته بود در واشنگتن و نزدیکی محل کارش صدار ناقوس کلیسا شنیده می‌شود. می‌داند که سرو صدا موجب سرطان نمی‌شود در غیر اینصورت او مطمئنا از صدای ناقوس کلیسا سرطان می‌گرفت.

ترامپ بار‌ها از انرژی بادی انتقاد کرده است. او در سخنرانی در میشیگان از غیر قابل اتکا بودن انرژی بادی صحبت کرده بود.