اجرای مقررات منع آمدوشد در سریلانکا

مقامات سریلانکا امروز (دوشنبه) اعلام کردند به منظور کنترل اوضاع و بازگرداندن نظم به این کشور در بخش‌هایی از آن مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده‌اند.

پلیس سریلانکا گفت: «برای کنترل اوضاع، مقررات منع رفت و آمد در طول شب به اجرا درآمد. اما برای بازگرداندن نظم و کنترل تنش‌ها این مقررات در روز دوشنبه نیز تمدید و در مناطق بیشتری از «کورونیگالا» اعمال شد.»

شب گذشته، به دنبال انتشار یک پیام جنجالی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، ده‌ها نفر در شهر «چیلا» در ناحیه غرب «کورونیگالا» مساجد این شهر و مغازه‌های مسلمانان را با پرتاب سنگ هدف قرار داده و یک نفر را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مقامات محلی اعلام کردند فردی که پیام تهدیدآمیز در فیس‌بوک قرار داده بود عبدالحمید محمد هاسمر، ۳۸ ساله است که او را دستگیر کرده‌اند. گفته می‌شود پیام این فرد دارای محتوای تهدید آمیز  و او در صفحه فیس‌بوکش نوشته بود «یک روز شما گریه خواهید کرد».

بنابر گفته مقامات سریلانکایی، به دنبال وقوع حملات تروریستی و بمب گذاری روز عید پاک در این کشور، مسلمانان مورد آزار و اذیت بیشتری واقع شده‌اند. یک هفته پیش نیز در شهر نگومبو، مسیحیان با حمله به چند خانه و خودروی متعلق به مسلمانان، باعث آسیب فراوان به آن‌ها شدند.

در حملات بیست و یکم آوریل همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا روی داد که بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. چند روز پس از آن نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.