انصارالله: روزی خواهد آمد که یمنی‌ها در خیابان‌های ریاض و ابوظبی قدم بزنند

«محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم به امارات و عربستان سعودی هشدار داد اگر به تجاوزات ادامه دهند، روزی خواهد آمد که یمنی‌ها در خیابان‌های ریاض و ابوظبی قدم بزنند.

محمد البخیتی درباره حملات پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: قبل از حمله به یمن حتی یک گلوله هم به سمت عربستان شلیک نکردیم. زمانی حمله به عربستان را آغاز کردیم که آن‌ها به ما حمله کردند. بنابراین مسئله این است که چه کسی تجاوز را آغاز کرد. مقامات سعودی باید در سیاست‌های خود بازنگری کنند.

وی در این مورد که برخی طرف‌ها این حملات را محدود و برخی دیگر آن را تروریستی دانسته‌اند، گفت: رژیم عربستان پیشتر حملات ما را به عمق خاک این کشور تکذیب می‌کرد، اما اکنون به این حملات اذعان می‌کند هرچند همه حقیقت را نمی‌گوید. با وجود این که هفت حمله انجام داده ایم، آن‌ها فقط به یک حمله اذعان کرده‌اند و شاید این کار را می‌کنند تا افکار عمومی داخلی را برای هضم این حملات آماده کنند. در همین حال مسئله اصلا به حجم خسارات مربوط نمی‌شود بلکه مسئله اصلی این است که باب حمله به شاهرگ حیاتی رژیم سعودی که همان نفت باشد، باز شده است.

البخیتی تاکید کرد: در آینده نیز به تاسیسات و میدان‌های نفتی و نفتکش‌ها حمله خواهیم کرد. اگر آن‌ها این حمله را تروریستی توصیف می‌کنند، پس حملات خود را به یمن چه می‌نامند، حملاتی که همه چیز اعم از بازارها، بیمارستان ها، تالار‌های عروسی و عزا، تاسیسات حیاتی و مردم بی گناه را در منازل هدف قرار می‌دهد. بسیاری از افراد به سبب گرسنگی ناشی از محاصره جان خود را از دست داده‌اند. به این کار‌ها چه می‌گویند؟ این‌ها اقدامات تروریستی نیست؟ 

صبح امروز شبکه المسیره، وابسته به نیروهای انصارالله یمن از حملات هوایی گسترده علیه تأسیسات حیاتی عربستان در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن خبر داد.