تخصیص ۸۰۰ میلیون دلار را به پروژه ساخت دیوار مرزی مکزیک

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجموع بیش از ۷۸۷ میلیون دلار بودجه برای پروژه جنجالی ساخت دیوار در مرز مشترک این کشور با مکزیک اختصاص داده شد.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد دو شرکت ساختمانی در مجموع بودجه نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک دریافت کردند. یک شرکت ساختمانی از نیومکزیکو مبلغ ۶۴۶ میلیون دلار را به منظور طراحی و ساخت بخشی از دیوار مرزی دریافت کرد. شرکت ساختمانی «بی اف بی سی ال ال سی» از مونتانا نیز نزدیک به ۱۴۲ میلیون دلار را برای طراحی و ساخت موانع مخصوص افراد پیاده و ماشین‌ها برای پروژه‌های ال سنترو، کالیفرنیا دریافت کرد.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز ۱.۵ میلیارد دلار از بودجه خود را به منظور کمک به ساخت ۸۰ مایل از دیوار در مرز مشترک این کشور با مکزیک اختصاص داد تا مانعی برای ورود مهاجران غیرقانونی باشد.

فارین پالیسی پیشتر گزارش داد به دنبال اختصاص بخش‌هایی از بودجه وزارت دفاع آمریکا  به ساخت دیوار مرزی مکزیک، این وزارتخانه مجبور به لغو برنامه آموزش زبان‌های خارجی به نیرو‌های نظامی خود در خارج از این کشور شد. احداث دیوار مرزی با مکزیک یکی از وعده‌های بزرگ انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مردم این کشور بود. با این وجود، این طرح با مخالفت گسترده دموکرات‌ها در آمریکا مواجه شده است و ترامپ مجبور شد از بودجه وزارت دفاع آمریکا برای ساخت این دیوار بهره بگیرد.