پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی دست به جیب شد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد طی دو توافق، ۹۷۶ میلیون دلار برای ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در امتداد مرز مکزیک اهدا کرده است.

مبلغ ۷۸۹ میلیون دلار از این مبلغ به شرکت SLSCO مستقر در تگزاس در ال پاسو اهدا شده است که این شرکت موظف است با این پول یک دیوار در سانتا‌تریسا در نیومکزیکو احداث کند. همچنین مبلغ ۱۸۷ میلیون دلار دیگر هم به شرکت ساخت و ساز «بارنارد» مستقر در مونتانا اهدا شد که این شرکت هم باید دیواری را در یومای آریزونا احداث کند.

این مبلغ بوسیله سپاه مهندسی ارتش آمریکا اهدا شده است. رئیس سپاه مهندسی ارتش آمریکا پیش بینی کرده است که ساخت این دیوار‌ها تا دسامبر سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد.

جیمی دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد: در پروژه ۷۸۹ میلیون دلاری ال پاسو یک حصار ۳۰ فوتی و در پروژه بخش یوما یک حصار ۱۸ فوتی احداث خواهد شد.

این نخستین بخش از دیوار مرزی ترامپ است که قرار است با استفاده از بودجه پنتاگون ساخته شود.

دونالد ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها تأکید می‌کرد برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشاند. رئیس جمهور آمریکا حتی برای عملی کردن برنامه خود، حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ این کشور محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کرده است.