مسکو میزبان دومین نشست بین‌الافغانی صلح است

مسکو امروز سه‌شنبه میزبان دومین نشست بین‌الافغانی در راستای برقراری گفتگوهای غیر رسمی میان طالبان و رهبران سیاسی افغانستان است.

گفتنی است امروز صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه- افغانستان است و به همین بهانه قرار است در حاشیه این مراسم و در یک بازه زمانی ۲ روزه، نشست رجال سیاسی افغانستان و طالبان نیز برگزار ‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، هیأت سیاسی افغانستان را حامد کرزای رئیس جمهور پیشین، حنیف اتمر و برخی دیگر از چهره‌های سرشناس هراهی می‌کنند.

طالبان هم اعلام کرد که نمایندگانش روز دوشنبه از دوحه راهی مسکو شده‌اند.

به گفته «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گروهی از اعضای ارشد طالبان از جمله «ملا عبدالغنی برادر» با چهره‌های سیاسی افغانستان در مسکو دیدار و گفتگو خواهند داشت.

به گفته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نشستی که به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه- افغانستان برگزار می‌شود، مقامات سفارت افغانستان در مسکو نیز دعوت شده‌اند.

اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فوریه بود. در پایان آن نشست، طرفین توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه آوریل در دوحه قطر باشد. اما این دیدار به دلیل اعتراض طالبان به تعدد نمایندگان حاضر در هیأت اعزامی از کابل، لغو شد.