مجلس سنا به طرح استیضاح ترامپ رای نخواهد داد

سناتور‌های جمهوری‌خواه از جمله «میچ مک کانل» نماینده ایالت کنتاکی اعلام کردند در صورتیکه مجلس نمایندگان شروط قانونی مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تصویب برساند، مجلس سنا این شروط قانونی را لغو خواهد کرد.

مشاور سناتور مک کانل اعلام کرد سناتور ایالت کنتاکی متعهد به اقدام در خصوص شروط قانونی مربوط به استیضاح، که مستلزم ۶۷ رای یا دو سوم آرا جهت محکوم کردن رئیس جمهور می‌باشد، است. اکثر کرسی‌های مجلس سنای آمریکا در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد.

سناتور لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنا نیز در این خصوص اعلام کرد در صورتیکه طرح استیضاح رئیس جمهور براساس گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری یا موارد مشابه مطرح شود، به سرعت می‌توان آن را رد کرد.

 رئیس جمهور آمریکا، نیز روز گذشته بار دیگر به رقبای دموکراتش در کنگره به علت تلاش برای استیضاح وی تاخت و از آنان انتقاد کرد. ترامپ روز دوشنبه با اشاره به توئیتی از رونا رامنی مک دنیل، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، درباره دل‌مشغولی دموکرات‌ها به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا نوشت: استیضاح برای چه، برای داشتن بزرگترین اقتصاد در تاریخ کشورمان، نوسازی ارتش، توجه به کهنه سربازان، قضات، بهترین آمار اشتغال‌زایی و بیشتر؟ دموکرات‌ها، کارشکن هستند.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر موضوع استیضاح ترامپ به شدت از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دنبال می‌شود.