وزیر دادگستری اسرائیل ۴ پرونده فساد دارد!

 وب‌سایت هاآرتص در گزارشی به کنایه نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در حالی ریاست وزارت دادگستری را به عهده گرفته که هم‌اکنون چهار پرونده فساد در دادگاه دارد.

اخبار بین الملل- بنیامین نتانیاهو، روز یکشنبه آیلت شاکد، وزیر دادگستری و نفتالی بنت، وزیر آموزش این رژیم را از کابینه خود اخراج کرد. اخراج این دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ناکامی حزب متبوع آن‌ها برای دستیابی به میزان آرای لازم در انتخابات پارلمانی نهم آوریل صورت گرفت.

این دو وزیر حزب «راست نو»  روز سه شنبه رسماً از کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اخراج شدند. در حالی که در زمان انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی و در ابتدا حزب راست نو برای دستیابی به بیش از ۱۰ کرسی در پارلمان این رژیم خیز برداشته بود، اما در نهایت نتوانست به آرای لازم دست یابد و در نتیجه بنت و شاکد از راه یابی به بیست و یکمین دوره پارلمان این رژیم جا مانند.

 در پی ناکامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راستگرای لیکود در ائتلاف با احزاب دیگر برای تشکیل کابینه، پارلمان این رژیم پس از گذشت تنها ۵۰ روز از برگزاری انتخابات سراسری، رای به انحلال خود و برگزاری مجدد انتخابات داد.

به نوشته هاآرتص، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.