حمله هوایی سعودی به پایتخت یمن

شبکه المسیره یمن امروز پنجشنبه از حمله هوایی «ائتلاف عربی» (ائتلاف سعودی-آمریکایی) به صنعاء خبر داد.

المسیره ظهر امروز نوشت: هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، صبح امروز پنجشنبه، سلسله حملاتی هوایی به مناطقی در پایتخت، انجام دادند.

در توضیحات خبر المسیره آمده است که «شش حمله به مقر نیروهای ویژه در منطقه الصباحه در غرب پایتخت انجام شد و دو حمله نیز به منطقه الصیانه در محله الثوره در مرکز پایتخت صورت گرفت که به منازل شهروندان و غیرنظامی‌ها آسیب زد اما کسی از غیرنظامی‌ها آسیب ندید». 

ساعاتی بعد،‌ «ائتلاف عربی» ضد یمن اعلام کرد که حملاتی به صنعاء انجام داده و در آن «اهدافی نظامی» را منهدم کرده که «امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تهدید می‌کرده است. 

المسیره گزارش کرد: ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در چهار سال جنگ عادت کرده که به مناطق غیرنظامی حمله کند، بخصوص پس از آنکه ضرباتی دردناک از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی دریافت می‌کند».

به گزارش «روسیا الیوم»، ائتلاف سعودی توضیح داد که «عملیاتی که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی اجرا کردند، با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و عرف آن تطابق دارد». این ائتلاف ادعا کرد که اهداف منهدم شده شامل «انبارهای موشک»، «انبار سلاح» و «کارگاه‌های ساخت آن [موشک/سلاح]» است.

عربستان در سال اول جنگ علیه یمن نیز چند بار ادعا کرد که انبارهای موشکی یمن را منهدم کرده و توان شلیک موشک را از ارتش یمن سلب کرده است.

در بیانیه ائتلاف سعودی همچنین این ادعا آمده است که «کارشناسان خارجی از سازمان‌های تروریستی، با حوثی‌ها همکاری می‌کنند». 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به محاصره عربستان که بر یمن و فرودگاه‌های این کشور تحمیل کرده است، روز چهارشنبه 22 خرداد، برج مراقبت فرودگاه أبها در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را منهدم کردند.

ارتش یمن با اعلام این خبر، صبح دیروز چهارشنبه خبر داد که این عملیات با شلیک یک فروند موشک کروز انجام و با موفقیت اجرا شده است.