فلج شدن فرودگاه بین‌المللی ابها عربستان توسط نیروهای مسلح یمن

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از بیش از ۴۰ حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی طی ساعات گذشته به مناطق مختلف یمن و پاسخ امروز رزمندگان یمنی در حملات پهپادی به فرودگاه ابها در جنوب عربستان خبر داد.

 سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد: ناوگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شب گذشته تا سحرگاه امروز سه عملیات هجومی پیاپی با پهپاد‌های «قاصف کا-۲» به اجرا در آوردند و در این سه عملیات، فرودگاه بین المللی ابها را بمباران کردند.

سریع افزود: در این حملات، پهپاد‌ها با دقت بسیار بالا اهداف از پیش تعیین شده را هدف قرار دادند؛ به طوری که فرودگاه بین‌المللی ابها هم اکنون فلج شده است و فعالیت‌های عادی فرودگاه - به ویژه به پرواز در آوردن جنگنده‌ها برای بمباران مناطق یمن - به طور کامل متوقف شده است.

سرتیپ سریع همچنین ادامه داد: عملیات دفاعی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نه تنها ادامه خواهد یافت بلکه با افزایش تجاوز‌های رژیم سعودی بر حجم این عملیات نیز افزوده خواهد شد.

گفتنی است در دو روز گذشته جنگنده‌های رژیم سعودی در ۴۱ حمله هوایی مناطق مختلفی از خاک یمن را بمباران کردند که بر اثر این تجاوز‌ها شماری از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.