وزیر دارایی فلسطین: نیاز ضروری مردم فلسطین صلح و امنیت است

شکری بیشارا، وزیر دارایی فلسطین روز یکشنبه در آستانه نشست ضدفلسطینی در منامه، پایتخت بحرین گفت مردم فلسطین نیازی به بازسازی اقتصادی اراضی فلسطینی ندارند، نیاز ضروری آن‌ها صلح و امنیت است.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه یک نشست اقتصادی با شرکت برخی کشور‌ها و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد: «در نخستین گام اجرای طرح موسوم به معامله قرن در نشست منامه، آمریکا پیشنهاد سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در فلسطین، مصر، اردن و لبنان را ارائه خواهد کرد؛ و با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری با ایجاد گذرگاهی، کرانه باختری به نوار غزه وصل خواهد شد».

بیشارا با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر کمک مالی به فلسطینی‌ها در چارچوب طرح ضدفلسطینی موسوم به «معامله قرن» تأکید کرد: «ما برای بازسازی کشورمان نیازی به نشست بحرین نداریم، ما به صلح نیاز داریم. بازسازی اقتصادی بدون برقراری صلح طرحی توهمی و غیرواقعی است».

وزیر دارایی فلسطین این اظهارات را روز یکشنبه در نشست اتحادیه کشور‌های عرب در قاهره بیان کرد.

طرح موسوم به معامله قرن، طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنابر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌اند.