اکثر حملات سایبری به روسیه از سوی آمریکا و اروپا هدایت شده‌اند

«نیکولای موراشوف» معاون رئیس مرکز ملی پاسخ به تهدیدات سایبری روسیه اعلام کرد اکثر  حملات سایبری  که این کشور را هدف قرار داده از مراکزی در اروپا و آمریکا هدایت شده است.

اخبار بین الملل- این مقام روسیه در آژانس بین‌المللی اطلاعات این کشور اعلام کرد معمولا مراکز کنترلی در اروپا و آمریکا برای حمله به منابع اطلاعاتی در روسیه به کار گرفته شده است. موراشوف به برخی اطلاعات خارجی استناد کرد و گفت نهاد‌هایی در آمریکا منبع اصلی چنین حملات سایبری بوده‌اند.

معاون رئیس مرکز ملی پاسخ به تهدیدات سایبری روسیه افزود بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر این حملات با هدف سرقت اطلاعاتی صورت گرفته و هکر‌ها عمدتا به دنبال کسب اطلاعات درباره فناوری‌های روسیه در بخش صنایع دفاعی، هسته‌ای، انرژی، ساخت راکت و نیز اطلاعات مربوط به شبکه‌های دولتی بوده‌اند. به طور کلی از هر سه حمله سایبری یک مورد موسسات و نهاد‌های مالی روسیه را هدف قرار داده است. 

این در حالی است که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ۱۶ ژوئن گزارش‌های منتشره از سوی روزنامه نیویورک تایمز درباره افزایش شمار حملات سایبری این کشور به روسیه را رد کرد.

در پانزدهم ماه میلادی جاری روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از چند مقام دولتی سابق آمریکا گزارش داد واشنگتن حملاتی سایبری را به شبکه برق روسیه انجام داده است، که حاکی از آن است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ابزار‌های سایبری به صورت تهاجمی‌تری استفاده می‌کند.