توافق سری تل‌آویو با رام‌الله

منابع آگاه به پایگاه خبری «دبکا» رژیم صهیونیستی گفتند که این رژیم برای حفظ تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، با این تشکیلات به توافقی دست یافته است.

اخبار بین الملل_ این منابع سه‌‌شنبه (۲۵ تیر) مدعی شدند که توافق اخیر بین تل‌آویو و رام‌الله «سری» بوده و به محض پایان نشست منامه، حاصل و بین طرفین امضا شده است.

بر اساس ادعای این منابع صهیونیست، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» توافق کرده‌اند که دور جدیدی از کمک‌های مالی جهت بهبود اوضاع اقتصادی و مالی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن آغاز شود.

به رغم اینکه اداره سیاسی و اقتصادی کرانه باختری برعهده تشکیلات خودگردان است ولی رژیم صهیونیستی بر اوضاع امنیتی آن سیطره دارد و نظامیان این رژیم در سرتاسر این منطقه حضور دارند. تل‌آویو بیم آن دارد که فروپاشی این تشکیلات و قدرت‌گیری جریان دیگر در کرانه باختری، اوضاع را از کنترل آن خارج کند و این منطقه را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند.

بر اساس گزارش دبکا، مقامات تشکیلات خودگردان همزمان که با نشست مذکور در بحرین و شرکت در آن مخالفت می‌کردند، مخفیانه با این توافق موافقت کرده و آن را امضاء کرده‌اند.

منابع این وبگاه خبری رژیم صهیونیستی گفتند که توافق مذکور با موافقت و «اشاره» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دست آمده است و هدف از آن جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری بوده و شخص محمود عباس نیز با آن موافقت کرده است.

شهر منامه، پایتخت بحرین طی روزهای چهارم و پنجم تیر ماه شاهد برگزاری نشست اقتصادی بود تحت عنوان «صلح برای شکوفایی». این نشست به درخواست و حمایت آمریکا برگزار شد و بنا به گفته مقامات این کشور، اولین گام برای اجرای طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به «معامله قرن» است.

 آمریکا با اجرای این طرح به دنبال پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح است. بر اساس این طرح، بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود منتفی شده و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر صورت خواهد گرفت.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.