به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "ايمن الماظ " روز سه شنبه تصريح كرد: وقتي به انقلاب مردم بحرين از زمان شروع آن تا كنون مي نگريم ، درمي يابيم كه اين انقلاب به طور فجيعي سانسور شده است.

وی افزود: ما در مصر و دیگر کشورهای عربی، در طول سال گذشته، درصدد آگاه سازی مردم برآمدیم تا نسبت به ترفندهای رژیم آل خلیفه در خصوص تحریف واقعیت های انقلاب بحرین هوشیار باشند.

الماظ گفت: مشکل در بحرین، طایفه ای نیست بلکه این کشور صحنه انقلاب مردمی است و شمار کشته شدگان دراین کشور با توجه به میزان جمعیت آن، بیش از دیگر کشورهایی است که درآن ها انقلاب روی داده است.

وی اظهار داشت: روز جمعه گذشته شاهد تظاهرات هزاران نفر از مردم مصر در میدان التحریر برای همبستگی با مردم بحرین بودیم و این مساله در مطبوعات داخلی و جهانی نیز انعکاس یافت.

دبیر جبهه مصری همبستگی با انقلاب بحرین تصریح کرد: با برگزاری این تظاهرات، ما از چارچوب صرفا " تبلیغاتی خارج شدیم و گام هایی جدی برای درخواست از اتحادیه عرب در خصوص تحرک در قبال اوضاع بحرین برداشتیم.

الماظ از کسانی که برای انقلاب در کشورهای عربی و ریخته شدن خون مردم دراین کشورها می گریند ولی ریخته شدن خون مردم بحرین را نادیده می گیرند، انتقاد کرد و گفت: این مساله ثابت می کند که آن ها برای ریخته شدن خون مردم نمی گریند، بلکه برای از دست رفتن منافع خود دراین کشورها نگرانند.

وی افزود: آن ها می خواهند همه منطقه را به استان هایی متعلق و وابسته به رژیم آل سعود تبدیل کنند و ما قبول نمی کنیم که سفیر سوریه از مصر اخراج شود ولی سفیر بحرین همچنان درقاهره بماند.

الماظ تاکید کرد که رژیم بحرین عملا " شکست خورده است و به دنبال راه نجات است و تلاش می کند تا با عربستان ائتلاف کند.

وي گفت: رژيم آل خليفه براي حفظ خود كشور را به دست عربستان سپرده است تا آن را در زمره يكي از استان هاي خود قرار دهد اما مردم بحرين روز جمعه (۱۹ اسفند) رودروي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه اين كشور، خواهند ايستاد