آمادگی مسکو برای تحویل جنگنده‌های سوخو-۳۵ به آنکارا

رئیس یکی از شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی روسیه با اشاره به فشارهای آمریکا به ترکیه در زمینه مشارکت این کشور در پروژه اف-۳۵ اعلام کرد که این شرکت دولتی روس برای تحویل جنگنده‌های سوخو-۳۵ به آنکارا آمادگی دارد.

اخبار بین الملل_ به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس شرکت «روس‌تک» از احتمال امضای قرارداد بین روسیه و ترکیه برای تحویل جنگنده‌های سوخو ۳۵ خبر داد.

«سرگئی شمیزوف» رئیس این شرکت تسلیحاتی روس امروز پنجشنبه گفت: «اگر همکاران ما در ترکیه مایل باشند، ما برای کار به منظور تحویل دادن جت‌های جنگنده سوخو ۳۵ آمادگی داریم».

اظهارات رئیس روس‌تک در حالی مطرح شده که آمریکا شب گذشته ترکیه را به دلیل خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه از فهرست کشورهای مشارکت‌کننده در تولید پروژه اف ۳۵ خارج کرد.

ماه گذشته رسانه‌های ترکیه‌ای در واکنش به تهدیدهای مکرر آمریکا علیه ترکیه در زمینه توقف ارسال جنگنده‌های اف ۳۵، به گمانه‌زنی درباره گزینه‌های جایگزین این جنگنده‌ها پرداخته بودند.

روزنامه «ینی شفق» نزدیک به حزب حاکم ترکیه در همین باره گزارش داد، در صورت لغو ارسال اف ۳۵، آنکارا جنگنده‌های «جی 31» ساخت چین و «سوخو 57» ساخت روسیه را خریداری می‌کند.