کانادا اقدام رژیم اشغالگر قدس در تخریب منازل فلسطینی‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه کانادا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی درتخریب منازل شهروندان فلسطینی را در محله «واد الحمص» واقع در شهرک صورباهر در قدس اشغالی محکوم کرد و آن را مغایر با قوانین بین المللی دانست.

اخبار بین الملل-  در بخشی این بیانیه آمده است: دولت کانادا عمیقا از تخریب منازل شهروندان فلسطین در صورباهر ناراحت است. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم تخریب خانه‌های شهروندان فلسطینی را که طبق قوانین بین المللی کاملا غیرقانونی است، متوقف سازد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه در اقدامی وحشیانه تخریب خانه‌های شهروندان فلسطینی در صورباهر واقع در قدس شرقی را آغاز کرده است. مقامات رژیم اشغالگر مدعی هستند ساختمان‌های این منطقه بیش از حد به حصار جداکننده نزدیک هستند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است براساس اعلامیه نظامی سال ۲۰۱۱ که ساخت و ساز در محدوه ۲۵۰ متری حصار جداکننده ممنوع است و دستور تخریب خانه‌هایی که در این محدوده ساخته شده را صادر کرده است.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان‌های حقوق بشر بار‌ها ضمن انتقاد از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها اعلام کرده اند که تخریب خانه‌های آن‌ها نقض قوانین بین المللی است.

بر اساس تخمین‌های سازمان عفو بین الملل، اسرائیل از سال ۱۹۶۷ بیش از ۵۰، ۰۰۰ خانه و امکانات فلسطینی را تخریب کرده است.