جزئیاتی درباره «جنایت جدید» عربستان سعودی در یمن

عربستان سعودی طی 48 ساعت اخیر مناطق مسکونی صعده را به شدت هدف حملات رکتی و موشکی خود قرار داده است.

اخبار بین الملل_ حملات توپخانه‎ای و راکتی سعودی‌ها به صعده در واقع از شنبه شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سعودی‎ها دوشنبه شب در ابعادی وسیعتر به صعده که در شمال یمن واقع است، حمله توپخانه‎ای کردند که به کشته شدن 13 یمنی و زخمی شدن 26 نفر دیگر منجر شد.

یمن از جمله وزارت بهداشت آن از این حمله سنگین عربستان سعودی «جنایت تازه» تعبیر و آن را به شدت محکوم کرده است.

وزارت بهداشت یمن از جامعه جهانی و نهادهای بین‎المللی خواست تا برای توقف این حملات تحرکات جدی انجام دهند و برای رفع محاصره این کشور اقدام کنند.

وزارتخانه مزبور یمن «جنایت جدید» عربستان سعودی که در بازار «آل ثابت» شهرستان قطابر در استان صعده صورت گرفته را محکوم کرد و درباره تعداد تلفات آن گفته که در این حمله تازه سعودی، 13 نفر از جمله دو کودک یمنی کشته و 26 نفر از جمله 12 کودک زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن رهبران ائتلاف سعودی از جمله آمریکا، عربستان و امارات را مسئول کامل ریخته شدن خون تک تک قربانیان این حمله دانست.

وزارتخانه یاد شده همچنین «سکوت سازمان ملل، شورای امنیت و همه نهادهای حقوق بشری در قبال این جنایت‎ها را که تقریبا هر روزه علیه مردم یمن صورت می‌گیرد»، محکوم کرد.

ائتلاف سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تاکنون هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.