بازداشت دو جوان شیعه به دست ماموران سعودی

در چارچوب حملات پی در پی مقامات سعودی به ساکنان شهر‌های قطیف و احساء در شرق عربستان، گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از خودرو‌های زرهی جنگی حاضر در میدان «الکرامه» در مرکز شهر العوامیه صبح روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه یک پیرزن را زیر گرفت؛ همچنانکه خبر‌ها از بازداشت دو جوان از ساکنان شهر‌های قطیف و احساء حکایت دارد.

اخبار بین الملل_ طبق گزارش پایگاه مرآة الجزیره، یکی از خودرو‌های زرهی که در نزدیکی میدان الکرامه در مرکز شهر عوامیه ایستاده بود، یک پیرزن را صبح ۳۱ ژوئیه زیر گرفت. بلافاصله این فرد برای درمان‌های لازم به بیمارستان منتقل شد؛ اما جزئیات بیشتری در خصوص وضعیت او در دسترس نیست.

همزمان با این رخداد، منابع محلی عربستان از بازداشت «زکریا محمد البناوی» از ساکنان شهر عوامیه به هنگام بازگشت از مدینه منوره در دوم ژوئیه ۲۰۱۹ خبر دادند. طبق اعلام این منابع، این جوان بدون دلیل و بی آنکه از سوی مقامات سعودی حکم بازداشت و یا احضارش نشان داده شود، بازداشت شد؛ اقدامی که غالبا در حق جوانان این منطقه انجام می‌شود.

این اقدامات در حالی است که بر اساس اخبار، مقامات سعودی هنوز استاد ضرغام عبدالله الاحمد، فعال اجتماعی از ساکنان شهر احساء در شرق عربستان را در بازداشت دارند. به گفته پایگاه مرآة الجزیره، مقامات سعودی استاد الاحمد را از چهارم ژوئیه بازداشت کرده اند.