حزب‌الله، بیانیه سفارت آمریکا را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای، به بیانیه دیروز سفارت ایالات متحده آمریکا در بیروت واکنش نشان دارد و آن را دخالت آشکار در امور داخلی لبنان و اهانت به دولت این کشور خواند.

اخبار بین الملل_ به گزارش شبکه المیادین، حزب‌الله شامگاه پنجشنبه (۱۷ مرداد) در این بیانیه ضمن محکوم کردن بیانیه سفارت آمریکا، اعلام کرد که هدف از این گونه اقدامات، پیچیده کردن بحران کنونی لبنان است.

حزب الله تأکید کرد که بیانیه سفارت آمریکا «اهانت شدید» به دولت لبنان و نهادهای مربوط به قانون اساسی این کشور و «دخالت آشکار و وقیحانه» در مسئله‌ای است که دادگاه لبنان می‌تواند به خوبی مأموریت خود را در قبال آن انجام دهد.

سی‌ام ژوئیه (هشتم مرداد) افراد مسلحی به کاروان «صالح الغریب»، وزیر امور مهاجرت و پناهندگان لبنان در شهرستان «عالیه» واقع در «جبل لبنان» (غرب) آتش‌ گشودند که این مسئله منجر به کشته شدن دو تن از همراهان وی شد.

سفارت آمریکا در بیروت دیروز چهارشنبه در واکنش به این رویداد بیانیه ای از طریق حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد و از لبنانی‌ها خواست در برابر هرگونه تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از این حادثه، اجتناب کرده و آن را محکوم کنند؛ این بیانیه سفارت آمریکا به مذاق لبنانی‌ها خوش نیامد و آن را مصداق دخالت واشنگتن در امور بیروت خواندند.