رزمایش پلیس چین نزدیک مرز هنگ‌کنگ

پلیس چین در حال برگزاری رزمایشی در منطقه شن‌زن در نزدیکی مرز هنگ‌کنگ است.

اخبار بین الملل_ افسران پلیس این رزمایش را در استادیوم ورزشی در این منطقه برگزار می‌کنند  و ده‌ها خودرو و کامیون زرهی در بیرون این استادیوم دیده می‌شوند.

رسانه‌های چین اعلام کرده‌اند که رزمایش شن‌زن از پیش برنامه ریزی شده بوده و هیچ ارتباط مستقیمی به ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ ندارد.

گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط این رزمایش با حوادث هنگ‌کنگ پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مرکزی چین اعلام کرده که اعتراضات در هنگ‌کنگ در حال تبدیل شدن به اقدامات تروریستی است.

تظاهرات در هنگ‌کنگ که ۱۰ هفته متوالی ادامه دارد، ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین هنگ‌کنگ به چین آغاز شد اما بعد از آن معترضان خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتر شدند و اعتراضات را به خشونت کشیدند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

با این‌حال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

این در حالی است که «وونگ کیم مو» سخنگوی معترضان هنگ‌کنگی روز شنبه اعلام کرد: «ممکن است از کشورهای دیگر کمک بگیریم، ممکن است سراغ آمریکا، اتحادیه اروپا برویم، ممکن است سراغ کشورهای دیگر برویم»