سفر هیئتی از نمایندگان فرانسوی به سوریه

نماینده راست‌گرای فرانسه در پارلمان اروپا در راس هیئتی از نمایندگان فرانسوی به سوریه سفر می‌کند.

اخبار بین الملل_ تییری ماریانی، نماینده حزب راست‌گرای تجمع ملی فرانسه در پارلمان اروپا، روز یکشنبه اعلام کرد در راس هئیتی از این حزب روز سه‌شنبه بار دیگر به سوریه سفر خواهد کرد. 

ماریانی که در کابینه نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور اسبق فرانسه، وزیر بود در پیامی توئیتری نوشت به همراه ویرژینی ژورون، نیکلا بی و آندرا کوتاراک، دیگر نمایندگان اروپایی حزب تجمع ملی، به سوریه سفر خواهد کرد. سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر بحران است.

نماینده حزب راست‌گرای تجمع ملی فرانسه بدون اشاره به احتمال دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، همانند سفر‌های قبلی اعلام کرد این هیئت قرار است با مقامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی کشوری که ۸ سال شجاعانه و با موفقیت با تروریست‌ها مبارزه کرده است، دیدار کند.

او ماه ژوئیه پیش از ششمین سفر خود به سوریه گفته بود: هر بار که به سوریه رفتم حتی زمانی که نماینده نبودم اسد مرا می‌پذیرفت. من پنج بار با او دیدار کردم.

ماریانی که روابطی هم با روسیه دارد، اعلام کرد از چند ماه پیش بر روی طرح مشارکت میان فرانسه و سوریه کار می‌کند. این طرح در چارچوب ایجاد روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان فرانسه و سوریه و حمایت از مسیحیان شرق است.