حزب‌ الله لبنان اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اظهارات ضد فلسطینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم کرد.

اخبار بین الملل- حزب‌الله چهارشنبه (۲۰ شهریور) در این بیانیه تأکید کرد که تصمیم دیروز «بنیامین نتانیاهو» در خصوص کرانه باختری، در ادامه سلسله مواضع کشورهای عربی خلیج فارس در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد: «گام‌های [کشورهای عربی] خلیج [فارس] در راستای عادی‌سازی روابط با دشمن [صهیونیست] و تلاش آن‌ها برای ایجاد ائتلاف یا این دشمن، به نتانیاهو فرصت داده است تا سرزمین‌های عربی بیشتری را ببلعد».

این جنبش تصمیم دیروز نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس را «تهاجم» به مردم فلسطین دانست و گفت که فلسطینی‌ها کاملا این حق را دارند که در برابر هرگونه اشغالگری در سرزمین‌هایشان به مقابله و مبارزه برخیزند.

نتانیاهو دیروز سه‌شنبه طی نشستی تبلیغاتی خود قول داد اگر در انتخابات پارلمانی آتی پیروز شود و موفق به تشکیل کابینه شود، بخش‌های وسیعی از کرانه باختری رود اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق خواهد کرد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتری در این منطقه خواهد ساخت.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود هرگونه گام‌های «یهودی‌ساز» رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را باطل دانست. جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد که این گونه اقدامات مردم فلسطین را در برابر صهیونیست‌ها متحد خواهد کرد و نتیجه این اقدامات چیزی جز شکست نیست.

حزب الله در پایان بیانیه خود تأکید کرد که همه خاک فلسطین متعلق به مردم آن است و این حقی است که به رغم همه اقدامات صهیونیست‌ها، هرگز تغییر نخواهد کرد.

اظهارت دیروز نتانیاهو واکنش گسترده گروه‌های فلسطینی، اسلامی و کشورهای عربی را در پی داشته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از آنکه در انتخابات پارلمانی فرودین ماه گذشته موفق به تشکیل کابینه نشد، قصد دارد با طرح وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص کرانه باختری و معامله قرن آمریکا در خصوص فلسطین آرای بیشتری را در انتخابات پیش‌رو (۲۶ شهریور) از آن حزب خود (لیکود) کند.