روسیه برای آمریکا کُری خواند

وزارت دفاع روسیه به تازگی در پیامی خطاب به آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی «اس-400 » مستقر در ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم «اف- 35 لایتنینگ» ساخت آمریکا را بی اعتبار می‌سازد.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که محموله دوم سامانه اس-400 ساخت روسیه وارد کشور شده و این سامانه‌ در آوریل 2020 فعال خواهد شد.

به نوشته شماره جمعه وبگاه «پراودا» در بخشی از پیام وزارت دفاع روسیه خطاب به آمریکا آمده است، جنگنده اف-35 لایتنینگ فقط برای مالیات دهندگان آمریکایی و خریداران خارجی نامرئی است.

ترکیه در حالی پروژه اس-400 با روسیه را پیش می‌برد که مقامات آمریکایی پیش از این به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-400 را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-35 خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود. واشنگتن اعلام کرده که سامانه دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-35» است .

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به تازگی خواستار خرید جنگنده‌های پیشرفته روسی از قبیل «سوخو-57» و «سوخو-35» شده است.