تأکید عمان بر راهکار سیاسی در یمن

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در نیویورک با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن دیدار و درباره تلاش‌های صورت گرفته و تماس با طرف‌های یمنی در خصوص تحقق صلح گفت‌وگو کرد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری عمان امروز پنجشنبه گزارش کرد که بن علوی در این دیدار بر اهمیت حمایت از تلاش‌های سازمان‌ ملل برای پیدا کردن راهکار سیاسی جهت برقراری امنیت و ثبات در یمن تأکید کرد.

 

گریفتیس گفت که: «عمان از موقعیت مهم جغرافیایی برخوردار بوده و با یمن هم‌مرز است و در طول تاریخ ارتباط و روابط حسنه با همه داشته و هیچ مصلحت دیگری جز صلح و ثبات در منطقه ندارد و ما نیز همواره با این کشور درباره انجام هر اقدامی که شایسته می‌داند، موافق هستیم.»

روز سه‌شنبه نیز «صالح الجبوانی» وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در مسقط با «خلیفه بن علی الحارثی» معاون وزیر خارجه عمان در امور دیپلماتیک دیدار کرد.

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الجبوانی در این دیدار از حمایت‌های عمان از گفت‌وگو بین طرف‌های یمنی به منظور تحقق صلح و ثبات در یمن قدردانی کرد.

از سوی دیگر روزنامه قطری «العرب» در گزارشی از تحرکات جدید برای ایجاد ائتلاف‌های نوپا در یمن خبر داد و مدعی شد که اخیرا دیدارهایی میان هیأت وابسته به دولت منصورهادی با هیأت انصارالله یمن در پایتخت عمان صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت که سه تن از مسئولان دولت منصور هادی از جمله «احمد المیسری» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر، «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل و «عبدالعزیز جباری» معاون رئیس پارلمان وابسته به منصور هادی شنبه گذشته در یک سفر محرمانه وارد «مسقط» پایتخت عمان شده‌اند.

آنها پیش از این سفر در بیانیه‌ای از تشکیل حزب جدیدی به نام «جبهه ملی نجات» که در تضاد با ائتلاف سعودی است، خبر داده بودند. حزبی که مواضع‌اش به گفته العرب به انصارالله یمن و قطری‌ها نزدیک است