8 کشته و 3 بازداشتی در عملیات نظامی عراق علیه داعش

نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی موفق شدند شماری از عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش را از پای دربیاورند.

اخبار بین الملل- مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق شنبه (ششم مهر) اعلام کرد که نیروهای مشترکی از تیپ ۲۱ در لشکر ۱۴ پیاده نظام و هنگ تاکتیکی ویژه در اداره پلیس صلاح‌الدین به همراه فرماندهی عملیات صلاح الدین عملیات امنیتی موفقی علیه عناصر داعش در جزیره «الصینیه» واقع در غرب شهر «تکریت» عراق (مرکز) انجام داده‌اند.

به گزارش شبکه سومریه، طی این عملیات که با پوشش هوایی جنگنده‌های عراقی صورت گرفت، هشت تروریست داعشی کشته و چهار مخفیگاه آن‌ها که یکی از آن‌ها بمب‌گذاری شده بود، منهدم شد. علاوه بر این، یک پناهگاه و سه خودروی پیکاپ و یک خودروی اسکانیا که برای انفجار آماده شده بود، در این عملیات نابود شد.

بازداشت ۳ داعشی در غرب شهر موصل

همزمان با این عملیات در استان صلاح الدین، وزارت کشور عراق نیز از بازداشت سه تن از عناصر گروه تروریستی داعش در یک عملیات اطلاعاتی در کرانه غربی شهر موصل خبر داد.

به گفته سخنگوی وزارت عراق، نیروهای پلیس استان نینوی و اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم این استان این عملیات اطلاعاتی را در شهر موصل، مرکز استان نینوی انجام داده‌اند.

نیروهای امنیتی عراق دیروز جمعه نیز ۱۲ تروریست داعشی را در غرب این کشور از پای درآوردند. عراق بعد از پایان سیطره زمینی داعش، عملیات‌های متعددی برای پاکسازی مناطق آلوده در مرکز و غرب و شمال عراق انجام داده است.