افزایش حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ

بر اساس نظرسنجی انجام شده، حمایت از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت طی هفته جاری افزایش یافته است.

اخبار بین الملل- این افزایش حمایت‌ها از برکناری ترامپ پس از آغاز روند رسمی استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا صورت می‌گیرد.

نتایج نظرنسجی هافینگتون پست و یوگاو نشان می‌دهد که 47 درصد پاسخ دهندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده و 39 درصد نیز خواستار برکناری وی بوده‌اند که در مقایسه با سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

نظرسنجی که توسط بیزینس اینسایدر نیز انجام شده نتایج مشابهی به همراه داشته و 45 درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که حامی استیضاح بوده و 29 درصد نیز گفته‌اند که شدیدا از برکناری ترامپ حمایت می‌کنند.

نظرسنجی «کوینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که 37 درصد گفته‌اند ترامپ باید استیضاح شده و از قدرت برکنار شود.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، یک نسخه غیرمحرمانه از شکایت یک افشاگر در خصوص جزئیات تماس تلفنی 25 (3 مردادماه) ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر کرد.

طبق این گزارش، فرد افشاگر که ظاهراً یکی از کارکنان سابق سازمان اطلاعات مرکزی یا همان «سیا» بوده است، مدعی شده بود که ترامپ تلاش کرده تا زلنسکی را متقاعد به آغاز تحقیقات درباره پسر «جو بایدن» رقیب اصلی ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا کند و از این طریق شانس انتخاب مجدد وی در انتخابات آمریکا را افزایش دهد.