هشدار رئیس‌جمهور موقت تونس درباره پیآمدهای وضعیت کشور

«محمد الناصر» رئیس‌جمهور موقت تونس در نطقی تلویزیونی درباره تبعات وضعیت کنونی کشور بر انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.

اخبار بین‌الملل- وی خواستار ضرورت پیدا کردن راه‌حلی برای پایان دادن به این وضعیت شد. اشاره الناصر به بازداشت «نبیل القروی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که با وجود اینکه به دور دوم انتخابات راه یافته است اما همچنان بنا به اتهام فساد مالی و پولشویی در زندان بسر می‌برد.

 الناصر همچنین گفت که با مقامات قضایی و کمیته انتخابات برای رفع مشکلات مربوط به انتخابات گفت‌وگو کرده است و بر استقلال دستگاه قضایی به عنوان یک اصل تأکید کرد.

رئیس‌جمهور موقت تونس افزود که شمار زیادی از مردم تونس از وضعیت کنونی کشور احساس سرخوردگی می‌کنند به خصوص که تبلیغات مغرضانه‌ برخی‌ها نیز وجود دارد و در این شرایط وظیفه ما ادامه راه و به موفقیت رساندن این مسیر است.

وی انتخابات ریاست‌جمهوری را سرنوشت‌ساز خواند و گفت که افکار عمومی در داخل و خارج به این انتخابات توجه دارد.

الناصر تأکید کرد که به پیگیری پرونده القروی ادامه خواهد چرا که پیآمدهای این موضوع بر آینده تونس و اعتبار آن تأثیر خواهد داشت.

نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری روز ۲۴ شهریور برگزار شد و بنا بر اعلام کمیته عالی انتخابات تونس، «قیس سعید علی» (نامزد مستقل) با ۱۸.۴ درصد و «نبیل القروی» (حزب قلب تونس) با ۱۵.۶ درصد آراء توانستند به دور دوم راه بیابند

اخیرا «نبیل بفون» رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات تونس روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.