رئیس شورای حاکمیتی سودان به ریاض و ابوظبی می‌رود

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور امروز یکشنبه به عربستان سعودی و سپس به امارات می‌روند.

اخبار بین‌الملل- البرهان و حمدوک امروز یکشنبه به ریاض می‌روند و قرار است با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کنند، آن‌ها پس از سفر یک روزه به ریاض، فردا دوشنبه عازم ابوظبی می‌شوند و در آنجا با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار خواهند کرد.

شماری از وزرای سودانی از جمله «أسماء عبدالله» وزیر خارجه، «ابراهیم البدوی» وزیر دارایی، «مدنی عباس» وزیر تجارت و صنایع و «ابوبکر دمبلاب» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی، البرهان و حمدوک را در این سفر همراهی خواهند کرد.

روزنامه سودانی «الانتباهه» با اعلام این مطلب افزود که سفر هیأت سودانی به ریاض و ابوظبی بنا به دعوت این دو کشور برای بررسی روابط دوجانبه و چالش‌های و اقتصادی سودان، صورت می‌گیرد.

سودان از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد نظامیان آن در ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی حضور دارند.

عربستان و امارات از زمان سرنگونی رژیم «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، سعی کردند با ارائه کمک‌های مالی به شورای نظامی سابق به ریاست البرهان که اکنون نیز ریاست شورای حاکمیتی را بر عهده دارد، از این شورا حمایت بعمل آورند.

در همین ارتباط عربستان و امارات با اختصاص بسته حمایتی به سودان به ارزش سه میلیارد دلار موافقت کرده و ۵۰۰ میلیون دلار آن را با هدف حمایت از اقتصاد سودان به صورت ودیعه به بانک مرکزی سودان ارائه کرده‌اند. اعطای ۵۴۰ هزار تُن گندم به منظور تأمین نیازهای غذایی مردم سودان به مدت سه ماه، در همین راستا بوده است.