دست و پا زدن آمریکا برای انتقام از دولت عبدالمهدی

شاید زمان فراخوان برای تظاهرات در تاریخ اول اکتبر 2019 (نهم مهر) سوالات زیادی را به وجود آورده باشد که چرا این روز؟ چراکه این تاریخ به خودی خود زمان خوبی برای ایجاد آشوب و اعتراض در خیابان‌های عراق نیست.

اخبار بین‌الملل- اگر این فراخوان قبل از دو ماه و یا دو ماه و نیم بود شاید می توانستیم پیش‌بینی کنیم که این امر طبق معمول هرساله از سوی برخی احزاب سیاسی با هدف سوءاستفاده و تحریک افکار عمومی در خصوص موضوعاتی مانند برق و آب بوده است.

اما ملاحظه می‌شود که موضوع برق و آب در سال جاری دچار تحولات قابل‌توجهی در بیشتر استان‌های عراق شده و بنابراین فراخوان برخی احزاب سیاسی برای این مسئله یعنی اعتراض به وضعیت آب و برق با استقبال مردم مواجه نمی‌شود.

باید بگوییم که این زمان برای چنین تظاهرات‌هایی زمان بسیار بدی است؛ چرا که در این ایام عاشقان امام‌ حسین‌(ع) از استان‌های جنوبی عراق به سمت کربلا می‌روند و طبق معمول هرساله مردم مشغول پیاده‌روی اربعین حسینی و خدمت به زائران هستند.

بنابراین می‌توان گفت که تنظیم‌کننده‌ها و عوامل پشت‌پرده این تظاهرات‌ها٬ از این شرایط ناآگاه نبوده‌اند. علاوه بر این٬ آنها به دنبال انجام هر اقدامی هستند که دولت عراق را تضعیف کنند. بنابراین آمار کم شرکت‌کنندگان در این تظاهرات جای تعجب ندارد. در واقع همه آنها یک هدف واحد دارند٬ آن هم سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی است.

اما اگر به حوادث میدانی اخیر عراق بازگردیم متوجه می‌شویم که احزاب مختلف سیاسی طبق معمول در صحنه تظاهرات‌ها ناپدید شده‌اند و تنها احزاب مرتبط با سفارت آمریکا و حزب بعث در این میان هستند. ارتش های الکترونیک مرتبط با سفارت آمریکا و نیز احزاب تحت حمایت این سفارت و یا احزابی که توسط سفارت آمریکا راهنمایی‌ها و هماهنگی‌های خود را دریافت می‌کنند٬ همگی درعملیات تحریک افکار عمومی عراق با هدف ایجاد آشوب و تظاهرات در خیابان‌های این کشور شرکت داشتند.

در این میان حزب بعث و صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های متعلق به آن٬ تلاش قابل توجهی در خصوص بالاگرفتن تنش‌ها در عراق انجام دادند و در همین راستا شبکه‌های دجله و الشرقیه و البغدادیه و التغییر و الرافدین و ال NRTو ده‌ها شبکه و سایت‌های خبری دیگر به همراه برخی رسانه‌های متعلق به حوزه خلیج‌فارس مانند اسکای‌نیوز به صورت داوطلبانه با این حزب در این زمینه همکاری کرده‌اند.

باید اشاره کنیم که در این میان تفاوتی میان این رسانه‌‌ها و رسانه‌های دشمن در تحریک افکارعمومی وجود ندارد و روشن است که همه آنها زیر یک پرچم بوده و یک هدف دارند آن هم سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی است. همه اینها درحالی‌است که مسئولیت اجرایی حزب بعث و نیز همه گروه‌‌های متعلق به آنچه با عنوان ارتش سرخ شناخته می‌شود را فرماندهی یک جریان یهودی آمریکا که مقر آن در شمال عراق است برعهده دارد.

اما سوال مهم این است که این‌همه اصرار بر مخالفت با دولت دکتر عادل عبدالمهدی و از همه مهمتر اینکه چرا این مخالفت از مرز کشور عراق نیز فراتر رفته برای چیست. اصلا این‌همه عجله برای چیست؟

آخرین چیزی که انسان می‌تواند در تظاهرات‌های اخیرعراق باور کند این است که این اقدامات در راستای مطالبه حقوق مردم است و این امر را به سادگی می‌توان از خلال برخورد افراد با نیروهای امنیتی و نیز اماکن عمومی فهمید. واقعیت این است که هیچ مطالبه‌ای در این میان وجود ندارد و تنها خواسته اساسی سرنگونی دولت عبدالمهدی و راه‌اندازی یک کودتای نظامی است. جالب‌توجه است که این حرکت به حدی ساده‌لوحانه است که احمد حلو یکی از طرفداران حزب بعث داوطلب شده تا بیانیه شماره یک را خوانده و دولت کودتا را تعیین کند!