رقابت ۱۵هزار نامزد برای کسب کرسی های پارلمان تونس

بیش از ۱۵ هزار نامزد برای تصاحب ۲۱۷ کرسی در سومین پارلمان تونس با یکدیگر رقابت می کنند.

اخبار بین‌الملل- طبق اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات تونس، در این انتخابات بیش از هفت میلیون نفر واجد شرایط رای دادن  هستند و ۱۵ هزار نامزد از میان احزاب، فهرست‌های ائتلافی و چهره‌های مستقل برای کسب ۲۱۷ کرسی رقابت می‌کنند.

طبق قانون اساسی تونس حزبی که موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان شده باشد مکلف است در بازه زمانی حداکثر دو ماهه، دولت تشکیل دهد و رای اعتماد پارلمان را کسب کند. در صورت شکست حزب پیروز در تشکیل دولت، رئیس‌جمهور فردی را برای تصدی پست نخست‌وزیری پیشنهاد می دهد و او باید رای پارلمان را برای دولت خود کسب کند.

قیس السعید نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری که به همراه «نبیل القروی» از حزب "قلب تونس" به اتنخابات دور دوم راه یافته است با اعلام تحریم این انتخابات توجه ها را به خود جلب کرده است.
سامی العایدی از مسئولان ستاد انتخاباتی وی به خبرگزاری آناتولی گفت که السعید مخالف حضور لیست ها و ائتلاف ها در انتخابات پارلمانی تونس است و می گوید وی از حضور نامزدهای مستقل حمایت می کند.

دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نیز ۱۵ سپتامبر (۲۴شهریور) برگزار شد و در آن «قیس سعید علی» نامزد مستقل و «نبیل القروی» از حزب قلب تونس توانستند به دور دوم راه یابند.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۱۳ اکتبر(۲۱ مهر) برگزار می شود.