چراغ سبزی که ترامپ به چینی ها داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ابراز خوشبینی در خصوص مذاکرات تجاری کشورش با چین مدعی شد این مذاکرات به خوبی پیش می‌رود.

اخبار بین الملل- دونالد ترامپ پیش از ترک واشنگتن برای شرکت در تجمع انتخاباتی خود در ایالت مینه سوتا گفت: فکر می‌کنم این مسأله به خوبی در حال انجام است. فکر می‌کنم این (مذاکرات) به خوبی پیش می‌رود. ما مذاکرات خوبی با چین داشتیم. آن‌ها بزودی در این خصوص صحبت خواهند کرد؛ اما آن‌ها به شکلی اساسی این مذاکرات را به پایان رسانده اند و ما فردا آن‌ها را همین‌جا خواهیم دید.

سی ان بی سی همچنین در ادامه اعلام کرد: چین و آمریکا این گفت‌وگو‌ها را در واشنگتن و یک هفته پس از افزایش تنش‌ها از سر گرفتند. واشنگتن و پکن امیدوارند این جنگی که با اعمال تعرفه بر روی صد‌ها میلیارد دلار کالای یکدیگر در حال انجام است را به پایان برسانند.

این مذاکرات تنها چند روز پیش از ضرب الاجل ۱۵ اکتبر در حال انجام است؛ تاریخی که آمریکا تصمیم دارد در آن روز تعرفه گمرکی را بر دست کم ۲۵۰ میلیارد دلار کالا‌های چینی از ۲۵ درصد، به ۳۰ درصد برساند.

ترامپ ادعا می‌کند که به دنبال آن است تا چین را وادار کند از سوء استفاده تجاری، از جمله سرقت مالکیت معنوی و انتقال اجباری فناوری (FTT) دست بردارد. انتقال اجباری فناوری اقدامی است که در آن یک دولت، شرکت‌های خارجی را مجبور می‌کند فناوری خود را در ازای دسترسی به بازار این کشور، به اشتراک بگذارد.