انصارالله یمن پایه تاج و تخت سعودی را به لرزه درآورده است

«الکساندر ناگی» کارشناس کلمبیایی با اشاره به یکی از مصاحبه های شاهزاده سعودی بن سلمان که در ابتدای شروع جنگ علیه یمن گفته بود که «دو هفته برای خاتمه دادن به این جنگ کافی است» و «ما این جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند» گفت:  این دو جمله به روشنی عمق جهل و نادانی و همچنین سبک مغزی او را به نمایش می گذارد.

اخبار بین‌الملل- این دو ویژگی در کنار هم برای مقام رسمی یک کشور واقعا فاجعه آمیز است. مشاوران وی، اربابانش، همپیمانانش و کشورهایی که به عنوان کشورهای به اصطلاح رده نخست جهان شناخته می شوند، همگی محاسباتشان با شکست رو به رو شده است.

وی افزود: اینها همان کسانی بودند که تمامی تلاش خود را می کنند تا این جنگ بیش از پیش به طول انجامد تا یوروها و دلارهایی که آغشته به خون کودکان، زنان و مردان یمنی است، جیب هایشان را پرکند.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: انصارالله و ارتش یمن رویاهای عربستان را نقش بر آب کرده اند. دیگر خبری از آن گرد و خاکی که عربستان و ائتلاف وی در منطقه تحت عنوان «طوفان سهمگین» به راه انداخته بودند، نیست.

وی یادآور شد: چیزی که در طول این ۵ سال جنگ یمن دیده ایم، بی سابقه بوده است. توضیح و شرح این جنگ ورای قوانین مادی و فیزیکی حاکم بر این جهان است. اراده، عزت، دانش جغرافیا، هوش و ذکاوت، سنت های تاریخی، فلسفه اجدادی که میراث هزار ساله از اجداد مردم یمن است، همچنین سوء استفاده های بسیاری که عربستان در طول سال ها از این ملت داشته است، در کنار عوامل مذهبی و فلسفی، یمن را به باتلاقی مرگبار برای گروه های تروریستی، مزدوران و ارتش سعودی، امارات و سایر متحدینش تبدیل کرده است که یادآور نبرد داوود و جالوت است.

این کارشناس سیاسی کلمبیایی با بیان اینکه یمن، داوود قرن بیست و یکم بوده و تا کنون رقیبی نداشته است، گفت: دو حمله تاکتیکی اخیر به دو پیام استراتژیک نظامی مبدل شده است.

وی تصریح کرد: آنها نه تنها پایه های تاج و تخت عربستان، بلکه سایر حکومت های سلطنتی خلیج فارس را به لرزه در آورده اند و نشان داده اند که کشور بزرگ تامین کننده انرژی جهان، تا چه حد آسیب پذیر است.

ناگی افزود: دیدیم که سیستم های دفاع هوایی آمریکا که برای خنثی کردن حملات احتمالی علیه آرامکو مستقر شده بود و هزینه سنگینی را نیز به عربستان تحمیل نموده بودند، چگونه در دفع حملات ارتش یمن ناکام ماندند.

وی در پایان افزود: نمایش دیگر قدرت حوثی های یمن در به اسارت گرفتن هزاران نفر از ارتش عربستان و ائتلاف عربی بود که حکایت از یک نقشه استراتژیک ناب است که می تواند نقشه حکومت های سلطنتی خلیج فارس را تغییر دهد.