برگزاری همه‌پرسی تازه اجتناب‌ناپذیر است

اوریول یونکراس، معاون سابق رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در ایمیلی به خبرگزاری رویترز اظهار کرد، حکم حبسی که از سوی دادگاه عالی اسپانیا علیه او و هشت مقام دیگر کاتالونیا به اتهام آشوب صادر شده، آن‌ها و جنبششان را قوی‌تر و مصمم‌تر می‌کند.

اخبار بین‌الملل- دادگاه عالی اسپانیا روز دوشنبه یونکراس را به ۱۳ سال زندان محکوم کرد. احکامی که علیه این ۹ رهبر کاتالونیا صادر شده، اعتراضاتی را در سراسر این منطقه به دنبال داشت.

او در این ایمیل که از زندان برای رویترز ارسال کرده، نوشته است: چیزی که از آن مطمئنم این است که این درگیری از طریق صندوق رای حل خواهد شد. ما متقاعد شده‌ایم که برگزاری همه‌پرسی، دیر یا زود، اجتناب‌ناپذیر است زیرا در غیر این صورت چگونه می‌توان صدای شهروندان را شنید؟

وی افزود، از برگزاری همه‌پرسی ۲۰۱۷ پشیمان نیست.

او در نخستین مصاحبه‌اش پس از محکوم شدن به ۱۳ سال حبس اظهار کرد، او و دیگر رهبران کاتالونیا در نظر دارند احکام خود را برای استیناف به دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ ارجاع دهند.

او در پاسخ به سوالی درباره پیامش به جنبش جدایی‌طلبی کاتالونیا بیان کرد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و کنار نمی‌کشیم زیرا هرگز این کار را نکرده‌ایم و اکنون نیز نخواهیم کرد. زندان و تبعید ما را قوی‌تر و بیش از پیش به باورهای دموکراتیک عمیقمان مطمئن کرده است. من مطمئنم که این حکم ما را در جنبش استقلال تضعیف نخواهد کرد، بلکه کاملا برعکس است.